اخبار تصادفی

تازه واردهای بورس چقدر بازدهی داشتند؟

ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه علاوه بر آنکه به عمق بخشی بیشتر بورس کمک می‌کند، همواره برای بازیگران تالار شیشه‌ای از جذابیت برخوردار بوده است.

از سویی دیگر سهامدار عمده با حمایت خود از سهم در روزهای ابتدایی عرضه این امکان را برای سهامداران فراهم می‌کند تا فعالان بازار از سهام یک شرکت تازه وارد در یک بازه زمانی کوتاه مدت سود مناسبی را به دست آورند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، البته همیشه هم تازه‌واردان بازار سهام خوش قدم نبوده‌اند و در بدو ورود به دلیل عدم حمایت‌های لازم با کاهش قیمت سهم روبرو می‌شوند و نه تنها سودی را نصیب سهامداران نمی‌کنند بلکه گاهی این سود به زیان هم تبدیل می‌شود.

جزییات عرضه‌ها
بنابر گزارش ملت بازار؛ در سال ۹۴ بازارهای معاملاتی بورس و فرابورس شاهد ۱۸ عرضه اولیه بود که فرابورس با ۱۵ عرضه بیشترین میزان عرضه‌های اولیه را به خود اختصاص داده است و سهم بورس تنها ۳ عرضه اولیه بود.

در همین حال این عرضه‌های اولیه در میان صنایع سیمان، فلزات اساسی، تولید برق و بخار، مواد شیمیایی، انبوه سازی، بیمه‌، دارو، سرمایه گذاری، خودرو، حمل و نقل بود، در این میان صنعت تولید برق و بخار آب گرم با ۳ شرکت تازه وارد به دو بازار معاملاتی بورس و فرابورس سهم بیشتری از این عرضه‌ها داشتند.

همچنین از مجموع ۱۸ عرضه اولیه ۵ عرضه اولیه در ۶ ماه نخست و ۱۳ عرضه در ۶ ماه دوم سال اتفاق افتاد. از سویی دیگر «شتوکا» با بازدهی ۱۱۲ درصدی پر‌بازده‌ترین و «سخوز» با منفی ۵٫۵ درصدی ضعیف‌ترین بازدهی را نصیب سهامداران خود کردند.

جدول عرضه‌ها به ترتیب تاریخ عرضه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*