اخبار تصادفی

ورود پنج محصول سیتروئن به خط تولید سایپا

 فریبرز شهباز در نشست خبری معرفی و تست محصول سی.اس.۳۵ (CS35) که در سایت سایپاکاشان برگزار شد، افزود: مذاکراتی با برخی شرکت‌های اروپایی و چینی انجام شده که برخی از آنها نیز نهایی شده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد جزئیات همکاری سایپا و سیتروئن که منصور معظمی‌رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی ایران هفته گذشته در مصاحبه با ایرنا از نهایی شدن آن خبر داده بود، گفت: این مذاکرات توسط مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا انجام شده است و ترجیح می‌دهم نتیجه و نحوه همکاری‌ها توسط مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تشریح شود.
مدیر عامل شرکت سایپا کاشان افزود: تا زمانی که مدیریت سایپا همکاری با شرکای خارجی را اعلام نکند، از نظر ما این مذاکرات نهایی شده قلمداد نمی‌شود.
شهباز در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا با ورود محصولات جدید، تولید محصولات جاری متوقف می‌شود؟ گفت: تا زمانی که عمر محصولاتی که هم اکنون در خط تولید قرار دارند ادامه داشته باشد، تولید آنها متوقف نخواهد شد اما در شرایطی که عمر یک محصول در بازار به پایان برسد، بعد از یک دوره زمانی چند ساله و به مرور، محصول جدید جایگزین محصول قدیمی‌می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سایپا کاشان انواع خودروهای ساینا، سایپا ۱۱۱ و تیبا را برای بازارهای داخلی و صادراتی تولید می‌کند، گفت: پارسال ۹۴ هزار دستگاه خودرو در خطوط تولید سایپا تولید شد و برنامه ریزی شده است که امسال این رقم به ۱۵۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
مدیر عامل شرکت سایپا کاشان در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد ورود این شرکت به بورس گفت: چند بار تصمیم گرفته شده که این شرکت را وارد بورس کنیم اما با شرایط اقتصادی کنونی، فعلا تصمیمی‌برای ورود به بورس نداریم.
** امسال چهار هزار دستگاه خودروی سی.اس.۳۵ تولید می‌شود
مدیر عامل شرکت سایپا کاشان همچنین از تولید آزمایشی محصول جدید سی.اس.۳۵ (CS35) خبر داد و گفت: این خودرو محصول شرکت چانگان چین است که این شرکت، از شرکای تجاری سیتروئن و فورد به است.
وی تنوع محصول، اجرای برنامه توسعه محصول در زمان و هزینه کمتر، کسب سهم بازار از بخش‌های جذاب با همکاران تجاری و تزریق جریان نقدینگی به برنامه‌های توسعه محصول را از اهداف انتخاب این خودرو ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، محصول سی. اس. ۳۵ شرکت چانگان در رده خودروهای CUV (خودرو کار برای شهر) یا اصطلاحاً شاسی بلند است که پیش از این، تعداد یک هزار و ۵۰۰ دستگاه به صورت محصول نهایی (CBU) وارد کشور شده و با نرخ ۸۳۰ میلیون ریال به مصرف کنندگان عرضه شد.
این خودرو دارای موتور چهار سیلندرخطی ۱۶سوپاپ، ۱۶۰۰سی سی و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، ۵ سرعته دستی است؛ سی.اس.۳۵ با وزن یک هزار و ۲۷۰ کیلوگرم در سیکل ترکیبی حدود هفت لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند.
سی.اس.۳۵ مشابه خودروهای شاسی بلند است، با این تفاوت که ارتفاع شاسی آن از زمین در مقایسه با خودروهای شاسی بلند معمولی کمتر بوده و شاسی خودروی سواری است. مهمترین مزایای رقابتی خودروی سی. اس. ۳۵ در بازار ایران، قیمت مناسب است.
این خودرو دارای آپشن‌هایی همچون فرمان برقی، عملکرد فنی و ابعاد مناسب خودرو، رینگ آلومینیومی، سیستم ترمز دیسکی خنک‌شونده با هوا، چهار کیسه هوا (راننده، سرنشین و جانبی روی صندلی‌های جلو)، مجهز به سیستم ایـزوفیکس، کامپیوتر اطلاعات سفر، چراغ روشنایی روز و سانروف است.
مدیر عامل شرکت سایپا کاشان، افزایش شتاب اولیه، کاهش مصرف سوخت و امکاناتی از جمله دید در روز و تغییرات اعمال شده در داشبورد را از جمله تفاوت‌های خودروی تولید داخل با نمونه‌های وارداتی آن ذکر کرد و در ارتباط با قیمت این خودرو بعد از تولید انبوه در ایران گفت: نمونه‌های اتوماتیک این خودرو ۶۲۰ میلیون ریال عرضه خواهد شد و طبیعتا نرخ نمونه‌های غیراتوماتیک (دستی) کمتر خواهد بود.
وی گفت: مرحله تولید تست ابزار (T.T.O) این محصول در سالن‌های بدنه، رنگ و مونتاژ به پایان رسیده و مرحله تولید آزمایشی (PP1) آن شروع شده است و در نیمه دوم خردادماه امسال مرحله شروع تولید انبوه (COP) آن آغاز می‌شود.
مدیر عامل شرکت سایپا کاشان افزود: این خودرو بیشتر برای بازار داخلی است و با طرف خارجی نیز در حال مذاکره هستیم که بخشی از بازارهای صادراتی را نیز به این خودرو اختصاص دهیم.
شهباز با اشاره به برنامه تولید چهار هزار دستگاه از این خودرو در سال جاری، در مورد درصد ساخت داخل این خودرو گفت: برنامه ما این است که در سال اول ۲۱ درصد ساخت داخل باشد و این رقم در سال دوم به ۴۰ درصد افزایش یابد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*